מפעילים ונותני שירות

איך לכתוב נכון דף עסקי בפורטל פרסומי !

איך לכתוב נכון דף עסקי בפורטל פרסומי !

איך לכתוב נכון את הדף האישי שלך בפורטלים כדי לגרום ללקוחות לצלצל ולהזמין אותך ?
המאמר הבא יגדיל לך פי כמה את כמות הטלפונים והעסקאות מפורטלים באינטרנט.
אם העסק חשוב לכם – קחו כמה דקות וקראו את המאמר הבא !


אהלן חברים, למי שמכיר אותי שמי ליאור ואני המנכ"ל של פורטל מסיבו.נט.
אני מגיע מרקע בעולם השיווקמ והיזמות, המדיה הדיגיטלית ורשתות חברתיות ונתקלתי לאחרונה בטעות נפוצה שחוזרת על עצמה כל הזמן בקרב המפעילים ואומני הילדים המפרסמים בפורטלים באינטרנט. הטעות היא עד כדי כך מהותית שהייתי חייב לכתוב לכם על זה ולנסות לגרום לכם להסתכל על הדברים בזווית קצת שונה בכל מה שקשור לעיצוב וכתיבת העמוד האישי של העסק שלכם בפורטל כזה או אחר.
הטעות היא – כתיבת שיווקית לקויה שלא מושכת גולשים לצלצל ולהזמין הפעלה (נכון, מתקשרים אליכם, אבל יכולים לצלצל אליכם ה-ר-ב-ה יותר לקוחות!).


ראשית, אתחיל במשהו שחשוב להבהיר וזה אמור לחדד לכם נקודה בתפיסה שלכם את הפרסום בפורטלי האינטרנט.
אתם עושים הפעלות לימי הולדת ונניח שיש לכם אתר אינטרנט שהשקעתם בו זמן, כסף ומחשבה.
חשוב לכם שהאתר ייראה טוב נכון ? כי הרי הלקוחות ייכנסו לשם וזה "כרטיס הביקור" של העסק שלך וככזה חשוב לכם להיראות הכי מקצועיים שיש. ובשביל זה אפילו לקחתם מעצב שייעצב לכם במיוחד את האתר ואפילו גם קופירייטר שיכתוב לך מלל שיווקי שיעניין את הגולשים ושאלה ירצו להזמינכם לאירוע הבא של ילדיהם.
אני רוצה לשאול אתכם שאלה : מה ההבדל בין האתר שלכם לעמוד האישי שלכם בפורטלים בהם אתם מפרסמים את העסק שלכם ?


הרי סביר להניח שהחשיפה שאותה אתם מקבלים מהפורטלים רבה יותר מהחשיפה של האתר שלכם (ולאלו שאין אתר אין מה לדבר). אז למה דווקא שם אתם משקיעים פחות ? כי זה "לא שלכם" ? זה כן שלכם !
הרי ישנה איזושהי תחושה של – "טוב אני משלם להם כדי שהם יעשו את זה כמו שצריך, אם אני לא אקבל טלפונים יהיה בפני מי להתלונן". פה הטעות הגדולה ביותר !!!


מטרתם של הפורטלים היא לייצר חשיפה לדף שלכם ומשם הגולשים צריכים להחליט אם מעניין אותם לצלצל אליכם או לא. אבל אם לא תשקיעו בדף הזה כמו שצריך איך זה יקרה ?
בואו נעשה סדר: המטרה של הפורטלים היא להכניס כמה שיותר הורים מתעניינים לאתר ולדף שלכם בפרט והחובה שלכם היא לדאוג לכך שהעמוד ייראה טוב, עדכני ומעניין שימשוך טלפונים בשורה התחתונה. אין נכון יותר מהאמרה "אם אין אני לי מי לי" במקרים כאלה. חובתכם היא לדאוג לכך.

 



אז עכשיו כשהשכלנו להבין שלצורה שבה אתם נראים בפורטלים יש השפעה ישירה על כמות ההפעלות והעסקאות שאתם תעשו, בואו ואתן לכם כמה טיפים ודגשים שחשוב לשים לב אליהם בעיצוב העמוד האישי שלכם, בהתמקדות על כתיבה שיווקית מנצחת.


ישנם שלל מרכיבים חשובים בכתיבה שיווקית נכונה שיש לשים לב אליהם אך היום נתמקד בשלושה עיקריים:
1. סדר הכתיבה    |    2. רגש + תועלת    |    3. הנעה לפעולה.


1) סדר הכתיבה – לפעמים אנו נוטים לחשוב שאת הדברים הטובים כדאי להשאיר לסוף.  אחרי שהלקוח מכיר ושמע, אני אגיע ל"פאנצ' ליין" ולדבר החשוב ביותר שאני רוצה להציג לו.  זוהי גישה לא נכונה. בכל כתיבה שיווקית בפרט או שיחה עם לקוחות חובה להציף על ההתחלה את הדבר שהכי חשוב לנו להדגיש בשיחה. אתם לא יכולים לדעת אם השיחה פתאום תנותק, הלקוחה על הקו תצטרך ללכת ו"לחזור אליכם" או שמא היא נורא ממהרת. אם לא ניצור אצלה עניין מהרגע הראשון היא תקשיב לנו פחות וסביר שתהרהר בנוגע אליכם.
לכן זכרו, מה שחשוב לנו להציג ללקוח – נכתוב/נספר כבר בהתחלה! הרי לא סתם שמענו לא פעם את המשפט "אוקי, תגיע לנקודה".


2) רגש + תועלת - אנשים בכללותם מונעים מרגשות. אנחנו צריכים לגעת להם ברגש ולתת את התועלת של השירות שלנו / או מה ייצא ללקוח מזה ?. ניקח לדוגמא איך אפשר להציף רגש + תועלת על המשפט הראשון :
להורים שמארגנים מסיבה לילדיהם חשוב ש"ידברו על המסיבה של הבן שלהם", "שכולם יגידו שזו היתה המסיבה הטובה ביותר" ו-"איך אפשר להזמין גם את המפעיל שהזמנתם למסיבה של הבן שלנו ?"
במצב כזה לדוגמא הייתי ממליץ לחשוב על כתיבה במשפט הראשון (קחו את זה לכיוון שלכם, תהיו יצירתיים ותתאימו את המלל לאופי העסק שלכם) :
"רוצים לקבל מחמאות על היום הולדת של ילדכם ?(נגיעה ברגש. הרי מי לא אוהב מחמאות) עם ישראל ישראלי הליצן זה לא "עוד יום הולדת". (הצגת התועלת ו"מה ייצא ללקוח מזה" – הוא ייקבל אירוע מיוחד, מקורי ושונה מכולם).
שימו לב למה הכי חשוב ללקוחות שלכם, תגיעו אליהם רגשית ותתנו להם תועלת. מה חשוב ללקוח ומה ייצא לו מזה שהוא יזמין אותי לאירוע שלו ?. כמובן שעדיין צריך לפרט ולהסביר על ההפעלה והשירות שאתם נותנים (לא בצורה עמוסה מדי וגם לא בנקודות).
*** את המשפט בו אתם נוגעים ברגש ונותנים תועלת תכתבו בשורה הראשונה של הדף ! ***


3) הנעה לפעולה – לפעמים אנשים חושבים ש"אם הגולש כבר נכנס לדף שלי הוא הרי לא מטומטם זה ברור לו שהוא צריך לצלצל אם הוא רוצה". אז תרשו לי לחדש – לפעמים צריך להתייחס לגולשים כמו אל ילדים קטנים – אם לא תגיד להם מה לעשות – הם לא יעשו !!!
וגם אם הם כן מבינים, זה שתרשמו להם מה הצעד הבא שאתם רוצים שהם יעשו, זה ידחוף אותם לעשות את הצעד הזה. במקרה כזה, חובה לכתוב לגולשים בסוף הדף משפט שיאמר להם ליצור אתכם קשר (ותמיד כדאי להוסיף לזה איזה תמריץ קטן, שיגרום להם לצלצל וייצא להם מזה משהו). 
אנחנו רוצים הרי שיצלצלו אלינו נכון ? כי הרי לא משנה כמה נכתוב יפה אף אחד לא יכול לספר עלינו טוב יותר מעצמנו ובשיחה קל יותר למכור ! במקרה כזה הייתי כותב לדוגמא בתחתית הדף :
"רוצים תוך כמה דקות לקבל הצעת מחיר שמתאימה לכם בדיוק ? צלצלו עכשיו ותקבלו הצעת מחיר והטבה מיוחדת!".



לסיכום,
אם תקפידו לפעול על פי 3 המרכיבים הללו תגדילו בצורה משמעותית את כמות הטלפונים שאתם זוכים לקבל מהפורטלים באינטרנט וכך גם יזמינו אתכם יותר. אל תשכחו, אתם משלמים ממיטב כספכם על השירות של הפורטלים, חבל לא לנצל זאת לטובתכם !



הכותב הוא ליאור רביבו, מנכ"ל פורטל מסיבו.נט – פשוט לארגן מסיבה לילדים !

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות בה תקבלו טיפים והכוונה לשיווק נכון באינטרנט המתקדם של היום ?
השאירו את פרטיכם בצור קשר ואנו נדאג לכל השאר.
כמו כן, תוכלו לשאול אותי כאן שאלות בתגובה ואשיב לכל שאלה בשמחה רבה.

מאמרים נוספים