יום הולדת לגיל 3

הופ הופ טרללה גדלתי בשנה. אכן. לא כל יום יש לי יום הולדת אבל היום- כן... מסיבת יום הולדת שלוש עדיין נערכת במתכונת מצומצמת בחיק המשפחה וחברים קרובים של ההורים, אבל ודאי חשוב לתת לחתן השמחה זכות ואפשרות להזמין למסיבה שלו שניים- שלושה מחבריו הטובים ביותר.  ניתן גם לשאול אותו מה הוא רוצה שיהיה במסיבה.


מה ישמח את ילדכם בן השלוש?


הכינו לו עוגת יום הולדת, אפשר עם הדפס אכיל של תמונה שלו. שאלו אותו – אם אינכם יודעים עדיין- מה הצבע האהוב עליו  והפתיעו אותו בכלים חד פעמיים, בבלונים, במגזרות נייר בצבע האהוב עליו.  רצוי לכלול בתפריט הכיבוד מאכלים שצבעם בצבע זה.
אם הילד אוהב תחום מסוים, אפשר להעמידו במרכז המסיבה. כגון טרקטורים, כדורגל (אפשר, לדוגמה, לשלב משחק היתולי שבו ישתתפו המוזמנים ויאפשרו לילד החוגג יום הולדת להפגין את כישוריו ולהבקיע כמות גדולה של שערים.


יום הולדת עם ערך מוסף


ביום הולדת זה חשוב ואפשר לצקת תוכן למסיבה. אפשר, לדוגמה, לשלב הפעלות שונות באמצעות הצגת תיאטרון בובות שיש לה מסרים חינוכיים סמויים שאינם מטיפים ומועברים באופן חלק וחנני שבסופן מוענקים גם פרסים. הצגות כגון: יפתח המלוכלך, מצאתי לי חבר, מסע אל ארץ הזהירות ועוד מתאימות במיוחד לגיל הרך.
אטרקטיביות במיוחד הן הצגות בובות אשר בסופן מקבלים הילדים מתנה: בובות של דמויות שילדים אוהבים ובהן: ספיידר מן, הלו קיטי, בוב ספוג ועוד.

אפשרות נוספת היא לערוך חידון מוזיקלי מתאים לגיל עם פרסים, קיום טקס חגיגי של כיבוי הנרות שעל עוגת יום ההולדת, קעקועים, משחק עם בלונים (אפשרי בשילוב הופעה של אמן בלונים, המייצר גם בלונים בצורות דמויות שונות ומלהיבות).
ייתכן כי מספר סיפורים הוא קצת "כבד" על ילדים בגיל שלוש אבל הופעה של ליצן או קוסם ודאי עשויה לשעשע אותם כמו גם את המבוגרים.


יום הולדת זה כן משחק...


אם וכאשר במסיבת יום ההולדת משתתפים ילדים אחדים, אפשר בהחלט לרתק אותם עם משחקים המותאמים לגילם ובהם, לדוגמה: הנחת כדור עשוי צמר גפן על השולחן כאשר הילדים מניחים את ידיהם בקצה השולחן. כל אחד צריך לנשוף על הכדור כדי להרחיקו ממנו. מי שהכדור נוגע בידו מקבל פרס (או "עונש"...) – לשיר שיר או לומר משפט מסוים; שליפת חפצים משקית אטומה וניסיון לזהותם על פי מישוש; פינת יצירה ובה מכינים עבודות מחומרים שהוכנו מבעוד מועד. בסוף המסיבה כל ילד לוקח עמו את מה שהכין.


חשוב לציין, כי הדבר החשוב ביותר במסיבת יום הולדת הוא כי הילד או הילדה החוגגים יהיו שמחים ומאושרים, שהם ירגישו כי הם במרכז, שהמסיבה נערכת למענם ולכבודם, כי הם אלה שקובעים מה יהיה בה ומי יוזמן אליה. מזל טוב!

המלצות אחרונות